Kvalita výuky na českých lékařských fakultách
Hodnocení klinické připravenosti studentů a absolventů medicíny v ČR a benchmarking kvality výuky
Kvalita výuky na českých lékařských fakultách je projekt vzniklý z iniciativy komunity Po medině jako reakce na časté, ale nedoložené názory o úrovni lékařského vzdělávání a zdravotnictví v ČR. Cílem je nabídnout objektivní, datově podložený pohled na kvalitu výuky a připravenost absolventů na klinickou praxi. Nejde o vytváření žebříčků ani kritiku jednotlivých fakult, ale o podnět k otevřené diskuzi, zlepšování výuky a posilování důvěry mezi studenty, akademiky a vedením škol.
Studie je anonymní průřezové dotazníkové šetření, které proběhlo mezi studenty 5. a 6. ročníků a čerstvými absolventy (do jednoho roku od ukončení studia) všeobecného lékařství na všech lékařských fakultách v České republice i na jejich slovenských protějšcích. V rámci výzkumu se zaměřujeme nejen na subjektivní hodnocení, ale i na konkrétní aspekty výuky, jako je frekvence nácviku klinických dovedností, čímž do výsledků vnášíme větší míru objektivity.
Dotazníkové šetření probíhalo v dubnu a květnu 2025 prostřednictvím online formuláře. Celkem se zapojilo 1070 respondentů a zastoupení jednotlivých fakult přibližně odpovídalo jejich skutečné velikosti, což zajišťuje reprezentativnost výsledků. Výstupy z projektu mohou sloužit jako důležitý podklad pro dlouhodobé zlepšování výuky napříč fakultami a lepší přípravu budoucích lékařů na praxi.

Výsledky za rok 2025

Sebereflexe lékařských fakult 2025
Copyright © 2025 Po medině | Zlepšujeme české zdravotnictví odspodu.